Windows & Doors
Aluminium alloy wheel house
アルミ合金製上部構造の特長
- 軽量
- アルミ合金を使用しますと、比重が鉄の約1/3ですので、その強度の点を考慮に入れても上部構造は鉄の約1/2以下の重量ですみます。
- 安定性増
- 上部の重量軽減により、重心点が下降し、GMが大きくなり、船の安定性(復元力)が増大します。
- 非磁性
- アルミニウムは磁気をおびないので航海計器の感度を上げ誤差を少なくし、安定した航海ができます。
- 耐蝕性大
- 耐蝕アルミニウム合金使用のため、海水に対しても秀れた耐蝕性を有し、サビオトシ、塗装等の省力化の一助になります。
ADVANTAGES OF ALUMINIUM SUPERSTRUCTURE
- 1)Light in weight:
- A complete superstructure of aluminium alloy is only one-half in weight compared with steel even under strengthened conditions.
- 2)Increased Ship Stability:
- Weight reduction of upper part lowers the center of gravity, increasing the stability of the ship.
- 3)Non-magnetic:
- Use of non-magnetic aluminium safeguards against any adverse influence on nautical instruments.
- 4)High Corrosion Resistance:
- Descaling and repainting costs can be eliminated.
Marine windows and doors
耐蝕性にすぐれ常に美観を保つものでなければなりません。
商船、艦船、高速艇と小型船から大型船まであらゆる船級規格に基づいた豊富な種類の製品を取り揃えており、納期管理に徹したコストダウンを行い、水密性能、強度性能、気密性能、電蝕防止にすぐれた製品です。
These must be superior in corrosion resistance and provide good appearance.
A variety of products are available based on regulations of internationally recognized classification societies from small to large sized ships; i.e. merchant ships, naval vessels and high speed boats. A thorough cost savings was seeked after, holding fast to the delivery date management. The products are featured in watertightness, strength, airtightness and galvanic corrosion resistance.
Standard windows,doors and fireproof windows (A-0,A-60)
共立機械製作所は、あらゆる船舶の窓・ドアーを作ってまいりました。
その歴史は50年間にも及び、豊富な経験と実績は船の進化と共に益々充実したものになってきま した。
厳しい外部条件とおだやかな船内とを、ガラスという無機体で結びつけるため、「赤外線・紫外 線・光線の強弱・結露・熱伝導」と、解決しなければならない多くの問題があります。
これらの諸問題を一つずつ解決するため、多くの舶用機能ガラスを開発してきました。
「熱線入ガラス・熱線吸収ガラス・熱線反射ガラス・ペアガラス・耐熱ガラス・防火ガラス・防音ガ ラス.合わせガラス」等、御客様の御要望、御期待に答えられる機能的窓を取りそろえ、より充実した舶用居住区を作るため、日夜努力してまいります。
Kyoritsu Kikai Co.,Ltd.has been manufactured all types of windows and doors for marine use.The history ranges over 50 years and our lots of experience and deliveries have been enriched with progress of vessels.
In order to have a good harmony between severe external conditions and well‐ lighted calm inboard space with an inorganic body of glass,many problems to be solved such as infrared rays, ultraviolet rays,strong &weak rays,dew condensation and thermal conduction existed ahead of us.To solve these problems one by one,we have developed lots of marine window glasses.
Heating coiled glass,heat absorbing glass,heat reflection glass,pair glass,heat‐ resisting glass, fireproof glass,noise insulating glass,laminated glass,etc.
Our utmost efforts have been concentrated day and night to create further complete and comfortable accommodation space with a wide variety of functional glasses to conform or live up to Customers’requirements and expectations.
Aluminum windows &doors for a passenger ship
共立機械は日本で唯一のクルーズ客船用窓メーカーです。 日本で建造されたクルーズ客船「パシフィックビーナス」のアルミサッシを納入しています。
操舵室ガラス | 透明 |
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客室ガラス | ブルー(サンブルー) |
プールサイドガラス | 透明 |
トップラウンジ | ブロンズ |
Kyoritsu Kikai is the only window manufacturer in Japan for a cruising passenger ship.We have supplied aluminum windows and doors for m/v “Pacific Venus”,a cruising passenger ship built in Japan.
Window glasses in wheelhouse : | Transparent |
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Window glasses in passenger cabin : | Blue |
Poolside glass : | transparent |
Top lounge : | Bronze color |
New JIS (ISO)Standard Windows
2000年7月、NK船の窓規格が旧JISから改訂され、新JIS(ISO)規格に移行しました。 共立機械製作所は船舶の安全に関わるルールの改訂に、いち早く対応し、新JIS(ISO)規格窓 をルール改定と同時に市場に送りだしました。 新JIS(ISO)規格 角窓・丸窓の標準タイプは、豊富に在庫を揃えています。 修繕船等、すぐに必要な場合にも対応できるよう即納体制を整えて、御客様の御注文をお持ちして おります。
Effective from July,2000,the window regulations for NK approved vessels has been revised from old JIS to new JIS (ISO)Standards.
Kyoritsu Kikai Co.,Ltd.has immediately taken measures for the revision of the regulations relating to the safety of vessels.Upon enforcement of new rules,we have introduced to market new windows conforming to New JIS (ISO)Standards.
A lot of standard square windows and side scuttles conforming to New JIS (ISO)are in stock in our plant.
To meet a short delivery for repair vessels,etc.,we are awaiting Customers’orders fully prepared for immediate delivery.
Heating Coiled Windows
操舵室・居住区窓の結露を取り、どのような天候状態であっても、常に快適な視界をお約束します。
These prevent dew condensation on the windows of wheelhouse and accommodation space and always assure comfortable visibility whatever condition the weather is.
Freeze proof and condensation preventive heating coiled glass
2枚の強化ガラスの間にミクロ単位の熱線を挿入し、電子制御によりガラス表面 の結露を防止します。熱線は非常に細く(15μφ)視界の妨げにはなりません。
- 集中コントローラー
- 多数の窓を1ケ所で全て制御します。
- 個別コントローラー
- 1枚の窓を1台のコントローラーで制御します。
2Micron sized heating coil is inserted between two toughened glasses to prevent dew condensation on the glass surface by electrical control.
Heating coil is very thin (15μφ)
not to obstruct your visibility.
- Concentrated controller system
- Multiple windows are controlled from one place.
- Individual controller
- A single window is controlled by one controller.
A-0,A-60 Class Fire-proof Windows
共立機械製作所は日本で最も早く(1997年7月)「船舶A級防火窓標準火災試験」に合格し、世界一厳しい「JG型式承認」を取得しました。
型式認定名称 | KYORITSU A-60 WINDOW |
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最大寸法 | 1160 CWmm ×2260 CHmm |
型式承認番号 |
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Kyoritsu Kikai Co.,Ltd.is the first manufacturer which successfully passed the “Class A Fire‐ proof
Windows Standard Fire Test for Marine Vessels”(July,1997)which is considered to be the severest in the world and obtained JG Type Approval.
Type approval name: | KYORITSU A-60 WINDOW |
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Maximum size: | 1160 (W)mm x 2260 (H)mm |
Type approval No.: |
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Aluminum Superstructure and Skelton Windows for A Small Passenger Ship
(上)アルミ上部構造とスケルトン窓
(右)変型部に合わせて製作された水窓ガルウイングドアー
過酷な振動対策と耐水性を要求される「自動車用ガラス張り付け工法」から生まれた美しさと視界の広さを兼ね備えた連結窓です。
共 立機械製作所独特の工法により,船舶への採用を可能にしました。
又、トップヘビーになりがちな上部構造をアルミ製にすることにより、大きな客室と安定した安全性の高い小型客船に仕上がっています。ここにも共立機械製作所のアルミ構造物製造技術が大きく寄与しています。
This continuous window has been developed from the automobile glass mounting technology which requires severe vibration resistance and waterproofness.It has both good appearance and wide visibility.
Our unique technology has made it possible for marine use.
The superstructure inclined to be top‐ heavy construction is fabricated with aluminum alloy,
thereby assuring a stable and high safety small passenger ship with large passenger rooms.
Thus,Kyoritsu Kikai’s manufacturing technology for aluminum structures is contributing to every
inch of corners.
Windows for Underwater Observation Vessel
船底より海底に向かって突き出た客室周囲に、水中展望用窓を取り付け、座ったままで水中散歩が楽しめます。
鉄板並の強度を持った強化ガラス2枚で、強力な樹脂を挟み込み、たとえガラスが割れても穴の明かない、大変安全な「耐圧強化合わせガラス」を採用しています。
Around the passenger room projecting from a ship’s bottom toward the bed of the sea,
underwater observation windows are installed for enjoying an underwater sightseeing in a seated position.
The resin of a sufficient strength is laminated by two toughened glasses as strong as an iron sheet.A very safe and strong pressure-proof toughened laminated glass is used not to allow any hole even if the glass is broken.
Side Port Door (Shell Door)for a passenger ship
(上)外スライド式サイドポートドアー
(右)スイングアウト式サイドポートドアー
大勢の人と荷物のアクセスに最も必要な装備品です。共立機械はコンパクトで操作の簡単な機能的なドアーを提供します。
(up)Outside Sliding Door
(down)Swing‐ out Side Port Door
This is essential equipment for access of a number of passengers and baggage.
Kyoritsu Kikai supplies compact and efficient doors easy for handling.
Watertight sliding door
SOLASの最新ルールに基づく隔壁ドアーです。日本国内で建造された客船、フェリー、官庁船、漁船の70%以上のシェアーを確保しています。
This is a bulkhead door conforming to the latest SOLAS rules.
We have a market share of more than 70% for passenger ships,ferryboats,Government ships and fisher boats built in Japan.
Class A Fireproof Windows Standard Fire Test for Marine Vessels
耐火試験
射水試験
IMO総会決議A.754(18)(22nd,NOVEMBER,1993)「A級、B級及びF級仕切りの耐火試験の勧告」及びIMO海上安全委員会決議61(67)「火災試験方法の適用に関する国際コード」に従って、耐火試験が実施されました。
60分の耐火試験の後,直ちにA.754(18)のAPENDIX A.I.5 に規定されている射水試験(Hose Stream Test )を実施しました。
試験の結果、窓ガラスは割れずに残り射水は窓を貫通せず、試験体はA60級と認定されました。
この時の試験方法は、アメリカの権威ある試験UNDERWRITERS LAVORATORIES(UL規格試験)を上回る方法で実施され、合格いたしました。
Fire Resistant Test
Hose Stream Test
Fire resistant test has been carried out in accordance with the Resolution of IMO General Assembly A.754 (18)(22nd, November, 1993)”Recommendations for Fire Resistant Tests of
Classes A,B and F Partitions”and the Resolution of IMO Marine Safety Committee 61 (67)”International Code for Application of Fire Testing Methods”.
Immediately after the fire resistant test for 60 minutes,Hose Stream Test was performed inaccordance with Appendix A.I.5 of A.754 (18).
The window glass remained unbroken and hose stream did not penetrate through the window.As a result,the tested body has been approved as Class A60.
This test was carried out by the method in more critical way than that of Underwriters Laboratories (UL Standard Test) which is one of the most authoritative tests in the U.S.A.
Our windows have achieved success in this test.